lunes, 25 de enero de 2016

FIRST TERM "INDICADORES DE LOGRO"

ELEVENTH  GRADE

Objetivo del Área para el grado Undécimo.
Primer Periodo.

Fortalecer en el estudiante las habilidades  comunicativas y el  desarrollo del  pensamiento; que le permita articularse asertivamente con la educación superior y el mundo laboral.

EJES TEMÁTICOS

INDICADORES DE LOGRO
LINGUÏSTIC
Structures
  • Present Simple
  •  Adverbs of Frequency
  • Imperatives
  • Present Continuous
  • Modal Verbs (can/must/have to)
Vocabulary
  • Celebrations and Festivals
  • Cartoons and comics
  • Sports activities and equipment
  • Comics and books
  • Types of communication
  • Blog created by each student
·         Chemical alterations


·         Participa y aporta en todas las actividades con liderazgo, responsabilidad y entusiasmo.

·         Comprende que el estudio del inglés es un medio de superación personal y proyecto laboral en lo que realizará de adulto.

  • Cumple oportunamente con trabajos, tareas y estudia para sus evaluaciones, tareas y estudia para sus evaluaciones.

  • Identifica y utiliza  apropiadamente los condicionales.

·         Escucha comprensivamente un texto en inglés aportando opiniones e ideas.

·         Aplica técnicas para la comprensión de textos.

  • Indaga por información acerca de eventos en diferentes circunstancias y tiempos.



  • Reconoce y utiliza el vocabulario estudiado trabajado durante el bimestre.
  •  Reconoce los tiempos verbales estudiados en diferentes textos escritos.
  • Produce  textos sencillos  utilizando las estructuras estudiadas.
  • Lee y analiza diferentes textos en inglés aplicando las estrategias de lectura aprendidas.











LITERATURE
·         Summer Festivals
·         Nothing Hill Carnival
·         Manga Time
·         Teenage Sports
·         Are Mobile phones safe?
·         Icfes Tests
·         Classic  Literature
  • Valentine’s Day
  • Mystery break-in at music festival
  • The story of printing.
  • How a modern camera works.
  • A book: the Canterville ghost

COMMUNICATION
Listening / speaking
  • Talking about sports and sports stars
  • Expressing preferences
  • Saying what can/can´t do
  • Expressing agreement/disagreement
  • Talking about times, dates and prices.
  • Reading Habits
  • Sport Activities   
  • Pair work
  • Questions likes and dislikes
  • Talking about abilities/possibilities.
  • Talking about favorite sports.
  • Pronunciation /ae/ /e/ /a:/ /I/ /i:/ /aI/ /n/ /m/
  • Talking about ways to keep in touch /negotiating
  • Songs
Reading
  • Identify essential information in an article about festivals, cartoons and sports.
  • Understand the main ideas of a more complex text on the topic of sports.
Writing
  • Crosswords
  • Email about festivals
  • Glossaries about readings.
  • Opinions about Festivities
  • Travel plans
  • Matching descriptions and words.
  • True – False exercises.
  • Writing about reading
  • Filling  in texts.
  • Letter about a sports star


No hay comentarios:

Publicar un comentario